Thursday, August 4, 2011

timetable lauk pauk untuk juadah berbuka puasa?=.="

Salam. wah.lagi 4 jam waktu berbuka semakin hampir. rasa macam nak tido sekarang,pastu bangun bila azan berkumandang. dush!dush!sukati-sukati je nak tido lepas asar kan?nak jadik hape?muhasabah diri jap=.="

ehem.ehem.ehem.korang yang pompuan2 tu masak ape untuk juadah berbuka nnti? hape?beli kat bazar jer?haiiyaa.cube la bawak masak-masak sikit. dulu masa kecik-kecik sebuk men masak-masak kat belakang rumah dengan kengkawan, smpai mak panggil suruh balik mandi pun buat tak dengar je.skg da besar beli kat bzar je?-->nasihat untuk diri sendiri.

ececeh, mentang-mentang la lisa puasa penuh sebulan ni kat kampung kan, buleh la cakap gitu kan? sem lepas puasa kat melaka ade ke kaw yang masak cik lisa oiii?muahahaha. hari-hari pergi bazar melaka tu kan kan?=.="ouh tetiba rindu abg jual karipap panas. "karipap panasss..karipap panas.....singgah lerrr" haha.itu nada sekata yang cuma ade pada situasi setiap petang di bazar melaka setiap bulan puasa. errr..kalau abg tu masih niaga lagi la tahun ni:P

teringat dulu waktu sekolah lagi,kalau time bulan puasa je pagi2 mak mesti tanya "dik, petang nak buka masak ape?' ."ntah la mak,ape-ape je lah" sampai mak sendiri pun takde idea nak masak apa. langkah terbaik lisa senaraikan satu jadual masakan untuk mak. peh!terbaik la sgt kan.




yela.mentang2 la lisa ni adek badek dua orang je,mmg la mak akan ikut kata mulut lisa je nak masak itu ini, cuba kalao adek badek ramai. yang sulung nak asam pedas,yang kedua nak kari ayam,yang ketiga nak ayam masak blackpapper,yang keempat nak ikan caru bakar, dan yang bongsu nak tomyam campur. tak ke haru mak lisa nak masak semua tu sehari?


sebabtu wujudnya jadual diatas. dan akan rotate setiap minggu.macam sekolah kan?ade jadual kelas,jadual bertugas. hihihi

bila teringat balik mesti senyum sorang2.kelakar pulak bila smpai nak masak apa pun kene buat timetable bagai. dah macam sekolah pulak. sekolah masakan ke?='=


er...korang masak ape buka ni??=.="


sekian.entry kali ni.okbai

pecah kaca pecah cermin,sudah baca sudilah drop komen:P

12 000 org bercakap-cakap:

shahrul said...

bujang2 camnih,maleh nk masak..gi bazar sudaa..haha.. :p

Miss Xyz =) said...

dhsyattnyaa, siap buh timetable lgik.. haha XD sistematik itu prlu ;)

Finaz Jaafar said...

haha..kat uma cmnila mslhnye..msti pikir hari2 nk msk ape..hadoiii...

hari ni buka mcm2 mknn..de ns goreng, hati msk black pepper..hurmm..sedap plak ble trpikir=D

Si Kecik Awyyn Teletubbies ♥ said...

Hoho.. Akak ade time table tu :D

cik fadh said...

duk bujang ni, dapur lom ade berasap lg bulan poser ni lisa . ni gara2 tatau nk masak ape la. kene bt jadual jugak nih !

CintaZulaikha said...

hikss...1st time dgr org wat timetable tuk juadah buka pose...terbaekkk lah

Small Dolphin said...

timetable itu penting! idea yg kreatif.

saya pun ada buat jugak catatan timetable untuk baju yg saya DAH pakai untuk pergi kelas.untuk mengelak pakai baju favourite berulang kali.HAHAHAHA

::EIDA:: said...

Ida dah stat masak tuk berbuka.. Tak tahan dengan makanan di bazaar yg mahal gilakkkkk

Eyda Dania said...

dlu time duk hostel..slalu beli je..skrng msak r plak..ari2 tgk rncgn msakan..hak3..

aziyati saidin said...

great idea!bole sruh ibu azi praktikkn cz ibu smpi dah xtaw nak msk pe...hehe ;)

Aida Omar said...

lisa siap buat menu timetable lagi..hik3.

kalau aida buat gitu kan conferm kena sekeh..ahaha

fiefa mohd ali said...

bagusnyer!siap ada jadual..hehe

 

Copyright © 2012 by ♥♥ Lisa Afha ♥♥